گروه ساختمانی توپاز

دفاتر فنی؛ راه حلی برای پیشبرد استراتژی ساخت و ساز
آپارتمان و ساخت آن، فرآیندی است که اغلب افراد در زندگی خود با آن رو به رو می شوند. به نظر شما برای ساخت بهترین خانه و کسب سود حداکثری از آن چه باید کرد؟ آیا شما در این باره اطلاعاتی دارید؟ اگر ما را تا پایان این مقاله دنبال کنید، همه چیز را درباره روش‎های طراحی و ساخت خانه های ویلایی، مسکونی و تجاری خواهیم گفت. به علاوه اطلاعات شما را در رابطه با دفاتر معماریِ معتبر و مشهور تکمیل و تصحیح می کنیم. اگر سوال یا ابهامی در این رابطه دارید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
در دفاتر معماری به طور معمول، مسئولیت توسعه پروژه های ساخت و ساز به عهده مدیر پروژه است. در این دفاتر معمولا طرح اولیه با توجه به نیاز و سلایق مشتریان آماده سازی می شود. حرفه ای ترین طراحان، آن هایی هستند که پیش از شروع پروژه با کارفرما مصاحبه می کنند. در جریان مصاحبه، طراح به عنوان پیشنهاد نکاتی را به کارفرما ارائه می کند. کارفرما با توجه به نیاز و همچنین سلیقه خود، ممکن است با بخشی از طرح ها موافقت و با بخشی از آن مخالفت کند.
برخی از دفاتر فنی، طرح های خود را جهت همکاری با متقاضیان پیش فروش می کنند. اگر مایل به همکاری در این حوزه ها هستید، می توانید با چند دفتر مهندسی ارتباط برقرار کنید. با این حال اصلی ترین توصیه ما این است که پیش از انتخاب یک گروه فنی، تحقیقات خود را تکمیل نمایید.

4 خدمات طلایی مهم در ساخت‌وساز توسعه محور   

  1. طراحی:

طراحی اولیه آپارتمان، از مهم ترین خدماتی است که در دفاتر ساخت پروژه های ویلایی، مسکونی و تجاری ارائه می شود. طی این فرآیند همانطور که اشاره کردیم، طراحی اولیه توسط معمار و طراح ارائه می شود. پس از بازبینی اولیه طرح زیرنظر مدیر برنامه و کارفرما، نوبت به مرحله دوم، یعنی ساخت می رسد.

  1. ساخت:

در مرحله دوم ساختمان سازی، انگاره‎ی نهایی بر اساس نیازهای مطرح شده در طرح اولیه اجرا می شود. تنظیم پارامترهایی مانند فضاهای مورد نیاز، کارکرد، متراژ و نیازهای درخواستی کارفرما، می بایست در این مرحله مورد توجه قرار بگیرند. همچنین قراردادن تهویه مطبوع در مکان های خاص، تزئینات بصری، ساخت نشیمن های اختصاصی نیز از جمله مهم ترین پارامترها در جریان ساخت هستند.

  1. نظارت:

در تمام طول برنامه های عمرانی، نظارت بر فرآیندهای اجرا و طراحی اهمیت بسزایی دارد. نظارت معمولا توسط مدیر ارشد و ناظر طرح انجام می شود. وظیفه ناظر معمولا تمرکز بر پیشرفت برنامه در مراحل مختلف اجرای آن است. در این مرحله می بایست تنظیم اشکال، نورها، پوشش گیاهی و پرداخت های بصری مورد توجه قرار بگیرند.

  1. مشاوره:

در تمام طول پیشبرد ساخت آپارتمان، مشاوره در دستور کار تمامی ناظران اجرایی و عملکردی قرار می گیرد. به این منظور می‎توان از مشاوره در جریان طراحی، مشاوره در جریان ساخت و اجرا و مشاوره در جریان دریافت مجوزهای ساخت نام برد.

چگونه یک شرکت عمرانی برای سرمایه گذاری پیدا کنیم؟

انتخاب یک دفترفنی مناسب برای ساخت و ساز، گامی اساسی به منظور موفقیت در برنامه های اجرایی است. چه قصد ساخت یک خانه مسکونی را دارید چه بخواهید یک فضای تجاری بسازید، بهره‎مندی از نیروی متخصص امری ضروری می باشد. در این قسمت از مقاله، نکات کلیدی برای پیدا کردن یک شرکت فنی متناسب با نیازها و دیدگاه های شما ارائه خواهیم کرد.

  • اهداف و الزامات خود را مشخص کنید:

قبل از شروع جستجوی خود برای مشارکت در طرح ساخت و ساز، پیش از هرچیز ضروری است که با خود صداقت داشته باشید. شما می بایست اهداف، الزامات  و انتظارات خاص خود را از شرکت در این فرآیند مشخص کنید. تعیین کنید نیازهای کاربردی و زیبایی شناختی شما چیست؟ آیا بودجه تعیین شده ای دارید؟ توجه به این موارد به شما کمک می کند تا شرکتی پیدا کنید که مطابق با نیازهایتان باشد.

  • تحقیق و جمع آوری اطلاعات:

برای یافتن یک شرکت سرمایه گذاریِ پروژه محور، ابتدا باید تحقیقات گسترده ای انجام دهید. بررسی برنامه هایی ساخت و ساز که شرکت های نامبرده در آن ها حضور داشته اند، مهم ترین روش تحقیق است. همچنین توصیه می کنیم وب سایت های آن را بررسی کرده و با نمونه کارهایشان آشنا شوید. بهتر است به دنبال شرکت هایی باشید که در بازار ساخت و ساز مسکونی_تجاری شهرت خوبی کسب کرده اند.

  • بازدید و مصاحبه:

برای نهایی کردن تصمیم خود در ساخت آپارتمان، توصیه می شود از مجموعه مورد نظرتان بازدید کنید. با این کار فرصت آشنایی با سلسله مراتب شرکت انتخاب شده آشنا شده و در جریان فرآیند کاری آنان قرار می گیرد. تعامل شخصی و مصاحبه به شما این امکان را می دهد که به طور مستقیم ارتباط و همدلی تیم طراحی و اجرایی را ارزیابی کنید. 

معرفی گروه مهندسی توپاز

گروه ساخت و ساز توپاز نقشی کلیدی در طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی ایفا می کند. این شرکت با تخصص در زمینه های مختلف مانند طراحی و اجرای طرح، به ارائه خدمات جامع برای تحقق ایده ها و نیازهای مشتریان می پردازد. برخی از مهم ترین خدماتی که در این مجموعه ارائه می شود، به بخش پرورش ایده تعلق دارد. بخش دیگر آن در سطح طراحی و بخش عمده ای از آن در سطح اجرایی ارائه می شود. در ادامه به مهم ترین وظایف و عملکردهای مجموعه توپاز می پردازیم:

  • طراحی نقشه واحد مسکونی_تجاری و اجزای آن مانند پلان ها، نما ها و برش ها
  • طراحی سیستم های سازه ای و مکانیکی به صورت کاملا دیجیتال و با نرم افزارهای پیشرفته
  • ارائه طرح های اولیه و نهایی به مشتریان و کسب مشورت با آن ها
  • مشاوره و تحلیل در مراحل برنامه ریزی و طراحی آپارتمان
  • بررسی نیازهای مشتری و ارائه برنامه مکانی و جغرافیاییِ متناسب با این نیاز
  • جذب سرمایه در پیشبرد برنامه های تجاری و فروش اقساطی واحدها

برای کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با هر یک از عملکردهای توپاز، می توانید با بخش روابط عمومی آن تماس بگیرید. آن ها می توانند شما را در رسیدن به پاسخ سوالی که دارید، راهنمایی کنند. لازم است بدانید این شرکت در جریان ساخت پروژه های وسیع بابک، دانش آموز، فلسطین و غیره نظارت مستقیم داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *